movie review: The Visit | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

movie review: The Visit

moview review 2016, the visit



dah lama rasaya aku x review pasal movie kan..
so arie nie aku nak review pasal movie the visit..
cter nie dah lama aku tngok..dlm 2-3 bln lepas..
tp cam biasa lar...busy...bru smpat nak review..

ok movie the visit nie dari pengarah  yg terkenal iaitu Shyamalan.
Shayamalan nie pengarah movie the six senth..so..korang boleh lar agak2...cter nie best ke x kan..


ok movie nie start dgn dua org budak..seorang lelaki n seorang lg gurl..
dia orang g lar visit grandpa n grandma diaorang kat kg..
nak dijadikan cter..bdak2 nie x prnah pun jmpa ngan datuk mereka..
sbb their mum gaduh ngan datuk..n lari dari rumah..since then..mum dia x pernah contact ngan parents..huhu..

sbb tular bdak2 tu x pernah jmpa ngan datuk mereka..
tapi..suatu hari..datuk& nenek contact balik anak dia..ckap nak spend one week ngan cucu dia..
mula2 tu..mak dia x nak bg..tp ank2 dia yg semangat nak g jumpa ngan datuk mereka..
sbb meraka nak tahu..
salah silah family mereka..pd masa yg sama budak nie nak mnyatukan mak n parentsnnya..

jadi time cuti..diaorg pun pergi lar balik kg..mum diorg x ikut..sbb g bercuti ngan boyprend dia..
mula2 mak dia x bg..tp budak2 nie insist nak pergi jgak..so mak dia terpaksa bagi jugak..

time first day dduk ngan nenek diaorg..ok lar..
tapi lama-kelamaan rasa cam pelik je..
bnyak kejadian pelik yg berlaku...
budak nie pun rasa x sdap hati...
nak balik..baru je dtg..so they all pun bertahan jlear,,smpai mum mereka balik dr cuti..

time dduk ngan nenek& datuk mereka merka kna follow rule..
rule dia ialah..:
  1. have a great time
  2. eat as much as you want 
  3. don't ever leave your room after 9.30am

klau nak tahu ape bnda yg pelik berlaku kat rumah tu..kna lar tngok movie nie..

best ke movie the visit nie??

bg aku..movie nie sangat best...
x cliche..n ending dia mmng superb...
aku x expect lansung ending dia camtu..
aku xleh cter bnyak sgt..sbb nnti dia spoil n cter nie jadi x beat..
tp yg aku boleh ckp..cter nie x sama ngan cter hantu yg pernah aku tngok..
cter nie telah mngakt cter hantu to the next level...
movie nie very disturbing... 
x tau knape...wlaupun lepas tngok cter  nie..aku masih lg dok fikir psal movie nie..
mcm da something yg x kena..huhu.

klau nak tahu felling disturbing tu camne.kna lar tngok movie nie...

jom tngok trailer movie nie..trailer dia pun dah pelik aku rasa..


sape dah tngok movie the visit..angkat tangan ckit...hihi..


No comments:

Post a Comment

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...