Sakit Jantung atau Serangan jantung?? | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

Sakit Jantung atau Serangan jantung??

Apakah PENYAKIT JANTUNG ? apakah SERANGAN JANTUNG?


nie yuk nak tnya ckit..pernah x uols rasa penat atau ketat dada bila naik tangga? try cek kaki anda atas buku lali tu...ada bengkak tak? Jaga2 kut2 anda ada penyakit Jantung?

Apakah perbezaan Penyakit Jantung dgn Serangan Jantung?

A. nie yuk nak bagi tau bahawa Penyakit Jantung (Heart Disease) terjadi akibat  jantung anda tak dpt melaksanakan tugasnya dengan baik disebabkan oleh OTOT jantung yg lemah( RHF & LHF atau CCF dll.) atau sbb Congenital (ASD, VSD, PDA dll)

B. Serangan Jantung (Heart Attack) pula ialah sebuah keadaan yg menyebabkan jantung sama sekali tidak berfungsi. ia boleh Terjadi secara tiba-tiba dan ia dipanggil Gagal Jantung ( Heart Failure)....kita pun boleh INALILLAH !Kerana pembuluh-pembuluh darah yg mengalirkan darah ke otot-otot jantung tersebut tersumbat atau mengeras (arteriosclerosis) atau disebabkan oleh kearana lemak & kolesterol.

JANTUNG anugerah ALLAH yg unik. Di izin Allah ia Berdenyut TANPA HENTI sejak anda janin lagi. Di pam darah ke seluruh organ badan & dirinya dgn membawa OXYGEN & NUTRITION. Kemudian di ambil balik CARBON DIOXIDE & byproduk dr seluruh badan ke jantung kembali & terus ke Paru-paru anda.

[wajib baca: apakah tekanan darah tinggi @ hypertension?]

tanda-tanda anda menghidap PENYAKIT JANTUNG




Sakit Jantung atau Serangan jantung,tanda-tanda anda menghidap PENYAKIT JANTUNG

 

A.anda rasa SAKIT DADA.
Jika otot jantung tidak mendapat  darah secukupnya (disebut iskemia), maka oksigen tidak mengcukupi ke otot jantung dan hasil metabolisme yg berlebihan di otot jantung tidak dpt dibuang.hal ini akan menyebabkan cramp atau kejang otot jantung.

anda akan tiba2 rasa SAKIT di dada seperti  DITIKAM(Angina Pectoris) atau anda rasa KETAT atau TEKANAN DADA atau BERAT seperti ada batu tertindih didada. Sakit dada ini akan  berulang setiap  minit (20 minit atau lebih). Dan leher anda rasa seperti TERCEKIK sehingga menyebabkan anda BERPELUH tanpa sebab.

[wajib baca: stroke di usia muda]

B. anda rasa SESAK NAFAS
hal ini Kerana pembentukan cairan dlm rongga udara pada paru-paru ( pulmonary congestion/ pulmonary edema).

C. KELETIHAN
Jika jantung tidak efektif mengepam, maka aliran darah ke otot badan anda akan berkurang, ini akan menyebabkan anda rasa lemah dan tidak bertenaga. jadi aktiviti anda akan terbatas/ ketuaan.

D. PALPITATION
 (jantung berdebar-debar) disebabkan oleh otot jantung membesar ( Cardiomegaly) untuk compensate kelemahan jantung.

E. PENING atau PENGSAN. 
disebabkan oleh denyut atau irama jantung yg abnormal atau kerana pam Jantung lemah & darah ke OTAK kurang.jadi anda akan pening & pengsan....tapi sedar kembali.

[wajib baca: jenis-jenis diabetes]

tips untuk mencegah penyakit jantung


A. anda perlu makan makanan yg baik2, polar makan yg sihat, balance diet yg bagus. Try elak makanan yg ada lemak & kolesterol tinggi. Elak juga makanan yang terlalu manis & minuman berkarbonate/ soft drink yg tinggi kandungan gula.

B.stop SMOKING.dekat bungkus rokok pun dah le dijelaskan "Merokok dapat menyebabkan kanser, serangan jantung, impotensi, & gangguan kehamilan & janin"...but yuk still pelik..why diorg still hisap eventhoug mereka tahu rokok tu berbahaya dan membazir duit.roko tu mahal wei..urm..mungkin sbb ketagih kot..so rokok dan dadah tiada beza kan..

C.Hindari STRESS.Saat anda stress, tubuh keluarkan hormon cortisol yg menyebabkan pembuluh darah jadi kecut /constrict...maka darah kurang ke otot jantung anda

D.Kurangkan berat badan berlebih anda (obesiti). Penghidap obesiti berisiko tinggi untuk terjadinya pembesaran atrium/ ventrikel jantung kiri yg akan meningkatkan denyutan jantung tak normal, stroke & kematian mengejut.

E. bersenam secara teratur spt jalan kaki/jogging 15 min setiap hari dpt menguatkan kerja jantung & melancarkan peredaran darah ke seluruh tubuh.

F. Mengamalkan memakan makanan  yg ada antioksidan untk mencegah Sakit Jantung. spt sayuran, buah-buahan & minum teh hijau


[wajib baca: kelebihan teh hijau yang anda tidak tahu]

G. Sakit Jantung BUKAN Keturunan.
Jika anda ada kerabat atau keluarga ada penyakit jantung.. berhati-hati dlm menjaga cara makan & gaya hidup anda krn anda memiliki faktor risiko untk dapatkan penyakit jantung. Waspada le.


(sumber: Dr. Abdul Rahim)

yuk selalu tekan kan..mencegah lebih baik daripada mengubati..so sebelum kena serangan jantung baik uols mencegah dulu..camne nak cegah??yuk dah bgtau kan kat atas..antaranya kita kena makan makanan yang ada antioxidant yang tinggi.kenapa??sbb antioxidant nie akan menjaga kesihatan jantung kita..

so..minumna ada x yang ada antioxidant yang tinggi??konfirm lar ada...yuk mengamalakan minum triple-t.
triple-t nie tinggi dengan antioxidant sbb antara bahan utama triple-t ialah green tea atau  teh hijau;
yang menariknya tentan triple-t nie..ia bukan sahaja menjaga jantung..tapi ia juga membaiki sel-sel buah pinggang dan hati uols..
selamat ke tripe-t nie??kofrm lar selamat..sebab tt nie dah lulus KKM tau...

tips untuk mencegah penyakit jantung,triple-t



triple-t nie merupakan hasil kajian pakar toxicology,dr Azlan so memang selamat untuk diminum dan terbukti di makmal dapat:
  • mencuci organ-cellular detox
  • memulihkan sel hati dan buah pinggang
  • menghapuskan sel lemak yang berbahaya
[wajib baca: info triple-t]

seperti yang kita tahu..antara punca utama penyakit jantung dan serangan jantung disebabkan oleh kolestrol yang tinggi..
kolestrol anda tinggi??uols jgn bimbang..sbb dah ramai pengguna triple-t berjaya turunkan kolestrol mereka..
x percaya..meh tngok testimoni nie..

antara testimoni triple-t

(disclamer,produk nie tidak bertujuan untuk merawat atau menyembuhkan penyakit)


tips untuk mencegah penyakit jantung,testimoni triple-t,triple-t


tips untuk mencegah penyakit jantung,testimoni triple-t,triple-t


tips untuk mencegah penyakit jantung,testimoni triple-t,triple-t


tips untuk mencegah penyakit jantung,testimoni triple-t,triple-t


tips untuk mencegah penyakit jantung,testimoni triple-t,triple-t

nak tngok testimoni pengguna triple t yg lain???klik cni TESTIMONI TRIPLE- T

BERMINAT UNTUK MENCUBA TRIPLE T??
WASAP 017-9345465
UNTUK DAPATKAN HARGA PROMOSI...
N JGN LUPA LIKE PAGE NIE..BNYAK INFO YG UOLS BOLEH DPT DARI
PAGE NIE..PREMIUM PRODUK BY DR AZLAN



1 comment:

  1. If you would like an alternative to casually dating girls and trying to find out the right thing to do...

    If you would prefer to have women chase YOU, instead of spending your nights prowling around in filthy bars and nightclubs...

    Then I encourage you to view this eye-opening video to uncover a weird little secret that might get you your personal harem of beautiful women:

    FACEBOOK SEDUCTION SYSTEM!!!

    ReplyDelete

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...