Fakta Menarik Negara Haram Israel | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

Fakta Menarik Negara Haram Israel

fakta yang anda tidak tahu tentang negara HARAM israel


sebenarnya malas nak share tentang negara israel..
sbb..israel nie bukan negara pun...israel wujud dengan merampas tanah 
rakyat palestine..tapi nak wat cmane kan..israel merupakan kuasa besar so semua negara mmang senyap jelar..

tapi..kenapa yuk share jgak??sbb fakta nie sangat menarik..ada fakta yang kita boleh tiru  n ambik pedoman dan ada fakta yang membuatkan kita sakit hati..

klau nak tahu kena baca sampai habis..

fakta tentang negara HARAM israel


1) tahukah anda hanya bangsa yahudi sahaja yang boleh membeli atau menyewa tanah di israel.urm..bagus jgak israel nie...bukan cam negara kita..tanah habis dijual kat bangsa asing...tanah kat johor habis kena beli kat org singapore..tanah kat pulau pinang habis kena beli kat cina..urm...tnggal kelantan je..yang tanah masih dimiliki oleh melayu..nak harapkan leader negara kita..mmang x lar...sbb habis semua aset negara dijual kat negara china..

2) setiap bangsa yahudi..x kira dimana anda berada akan menjadi warganegara israel secara automatik

3) penduduk palestine yang menetap di kawasan haram israel perlu menggunakkan kenderaan mereka dengan cat dan warna yang khusus bagi membezakan antara kaum yahudi dan bukan yahudi. ok yang nie agak kurang ajar..racist gler..

4)bahagian  juruselam dan dataran tinggi golan dianggap oleh orang barat dan amerika sebagai tanah yang dijajah oleh israel dan bukannya sebahagian daripada negara haram israel.

5)Israel menyalurkan 85% air bersih hanya untuk kaum yahudi dan membagikan 15% sisanya untuk seluruh penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel.Secara realitinya, Israel menyalurkan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk yahudi di Hebron, sementara 15% sisanya disalurkan kepada 120 ribu penduduk Palestin di daerah itu

6)Israel adalah satu-satunya Negara HARAM di Timur Tengah yang menolak untuk menandatangani larangan penambahan senjata nuklear Dan menolak pasukan penyiasatan PBB untuk memeriksa tempat penyimpanan nuklear mereka


7)sebelum berdirinya Israel pada tahun 1948, mereka sudah memiliki kilang untuk membina senjata nuklear

8)Jeneral Tertinggi Israel, mengakui secara terang-terangan bahawa tentera Israel membunuh semua tahanan perang Palestin tanpa proses pengadilan

9)Israel meledakan kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika, Liberty di perairan antarabangsa pada tahun 1967?Walaupun serangan itu mengorbankan 33 tentera Amerika dan mencederakan 177 yang lainnya, tetapi Amerika tidak mengambil tindakan terhadap Israel hanya dengan alasan bahawa tentara Israel tersalah sasaran.WTF...Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh negara Islam?ape yang uols rasa..urm konfirm peperangan lar yang berlaku lar..tngok ape yang berlaku kat paris.

10) Israel merupakan Negara yang paling banyak mengabaikan resolusi PBB.Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel mencapai lebih 70 resolusi.Bayangkan seandainya satu Negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB..urm..yang nie pun uols boleh fikir sendiri lar camne..

11)Mahkamah Agung Israel telah meletakkan bekas Perdana Menteri Ariel Sharon sebagai suspek didalam kes pembunuhan ramai – ramai Shabra dan Syatilla pada 16 September 1982 di Lebanon yang mengorbankan lebih dari 5000 orang Palestin terdiri dari kanak-kanak, wanita dan orang tua.suspek jelar..nak tangkap n hukum..lambat lagi lar..

12)pada 20 Mei 1990, seorang tentera Israel menyuruh para buruh Palestin yang yang sedang menunggu bas di sebuah perhentian untuk duduk berbaris di atas tanah, setelah itu dia menembak mereka dari jarah setengah meter. Pemimpin Israel menyatakan tentera itu tidak bersalah dan bahkan mendapat penghargaan Khas dari pemerintah Israel.urrh....ish geram plak yuk..suka2 dia je g bunuh orang

13)Kedutaan Luar Negeri Israel membayar 6 syarikat media Amerika untuk menyiarkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah.nie lar kehebatan kuasa media di negara barat.dengan media..israel jugak berjaya menyebarkan islamophobia

14)Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebesar 18 million USD setiap tahun Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu adalah sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh Negara di Benua Afrika?amerika mmang sebuah negara yang sangat hypocrite.

15)Israel juga menunggu bantuan perang tambahan sebesar 4 million USD dari Amerika yang terdiri dari pesawat tempur F16, Apache dan Blackhawk?Dan kerana Amerika merupakan Negara sekutu utama bagi Israel, maka ia memberikan semua kemudahan yang diminta Israel.mesti uols tertanya-tanya kenapa america suka sangat membantu israel...jawapan dia senang je..amerika dan menjadi boneka negara haram israel

16)pemimpin Amerika telah menekan Kongres tentang pelanggaran Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan? Khususnya pada tahun 1978, 1979 dan tahun 1982 pada perang di Lebanon dan penggunaan senjata nuklear pada tahun 1981.
xde effect pun..

nie lar muka Ofadya Yosef

17)bekas Rahib besar di Israel, Ofadya Yosef yang juga pemimpin Parti Syas (parti terbesar ketiga di Israel) menyokong tentera Israel untuk ‘membersihkan’ Semenanjung Gaza dari warga Palestin?

bahkan dia mengeluarkan fatwa radikal pada hari raya Paskah yang lalu didalam wawancaranya disebuah radio terbesar Israel:
 “Tuhan akan membalas semua kejahatan warga Arab, Tuhan akan menghancurkan keturunannya dan menghancurkan tanahnya dan Tuhan akan membalas mereka dengan siksaan yang pedih. Oleh itu, dilarang semua bangsa Yahudi untuk memberikan rasa kasih sayang kepada warga Arab, dan wajib bagi setiap Yahudi untuk menembak dan mengacukan senjatanya ke arah dada dan kepala setiap warga Arab untuk membunuhnya, kerana mereka itu makhluk yang jahat dan terkutuk”.no wonder lar di israel ada sukatan pelajaran yang mengajar cara-cara membunuh umat islam

18)Mahkamah Agung Israel sudah mengeluarkan keputusan larangan penyiksaan didalam proses soalsiasat, tetapi Shin Bet (Skuad Khas Israel) tetap menyiksa setiap pejuang Palestin dalam proses soalsiasatnya

19)walaupun Israel terus mengganggu proses belajar dan merosak seluruh prasarana pendidikan penduduk Palestin, tetapi penduduk Palestin tetap menjadi negara terbanyak di dunia yang penduduknya bergelar doctor.hebat betul penduduk palestine nie..malaysia??negara aman pun masih ramai lagi yang x mau belajar..semua nak jadi retis...urrr...

20)setiap manusia mempunyai hak yang sama yang dijamin oleh undang-undang HAM yang diterbitkan pada tanggal 10 Desember 1948? Tetapi tahukah anda bahawa undang-undang itu sama sekali tidak berlaku bagi penduduk Palestin? kerana dihalangi dengan perjanjian OSLO.

21)majoriti buku sejarah dunia mengatakan negara-negara arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967. Padahal fakta yang sebenarnya adalah Israel yang menyerang negara-negara arab terlebih dahulu. Tetapi mereka mengatakan bahawa serangan itu adalah serangan untuk mempertahankan diri.urm..sejarah yang selalu diputar belitkan oleh barat,sbb tular kita kena mengkaji..bukan ambik bulat2.

22)Israel adalah satu – satunya negara penjajah yang tidak terikat dengan konvensyen Geneva untuk menjaga hak-hak dan keselamatan warga asal Palestin.

23)Tahukah anda bahawa Amerika memberi dana sebanyak 5 million USD setiap tahun untuk Israel.see...yuk kan dah cakap amerika nie boneka israel.

24)Perdana Menteri Israel pertama David Ben Gorion bersepakat dalam pengusiran secara paksa seluruh bangsa arab dari Israel.yuk rasa lar syarat utama untuk menjadi perdana menteri Israel..dalam resume mereka mesti kena ada..pernah membunuh umat islam@pernah berbuat jahat terhadap umat islam.

proses mengali di bawah masdil aqsa yang masih giat dijalankan

25)Pihak Israel sedang menggali di bawah Masjidil Al-Aqsa. Mereka mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa untuk "membangkitkan semula "Temple of Solomon." iaitu Kuil Sulaiman.

[wajib baca: dimanakah masjidil aqsa yang betul?]


mesti uols rasa pelik camne israel boleh menjadi kuasa besar dunia padahal negara mereka kecik je..klau uols nak tahu..betapa sikit nyer rakyat israel..klau semua orang islam ludah..konfirm tengelam rakyat israel dalam air liur umat islam..

tapi disebabkan umat islam masih lagi lara n buat x tau je,,sbb tular benda nie x berlakau..uols rasa klau umat islam bersatu..boleh ke israel rampas tanah palestine??tengok balik peta..palestine dikeliling tanah arab tau,,but,,when it comes tu palestine semua negara arab senyap je..
ish,,,sakit hati plak yuk...padahal negara arab kaya,,tp xde pun yang bagi sunbangan..

malaysia bagus klau bab menolong palestine..tu yuk bangga pasal malaysia..klau uols pergi palestine..rakyat mereka sangat hormat kat rakyat malaysia sbb mereka cakap yang banyak menolong mereka ialah malaysia dan turki..negara islam lain yuk tau pergi hilang ke mana..tidur kot..

[wajib baca: pray for syria]

ok back to why israel boleh berkuasa??jawapan yuk senang je..sbb mereka bijak n genius..mereka mengkaji..al-quran pun mereka kaji.betul ke mereka kaji al-quran??klau mereka x kaji al-quran camne mereka boleh tahu tentang pokok bisu yang menolong yahudi ketika kiamat nnti..sekarang nie pokok tu banyak di tanam di israel..

point dia dengan ilmu kita boleh takluk dunia..n dengan ilmu nie jgak lar israel dapat conquer ekonomi dunia.

masa yuk duk tulis pasal fakta israel nie..sakit hati betul..urr..geram pun ada jgak..
but yuk xleh nak buat ape2..ape yang yuk boleh buat ialah hanya menulis..yuk boleh sebarkan ape yang berlaku so that semau orang  tahu..

yuk dah buat part yuk...anda bila lagi??


2 comments:

  1. Ana yg baca pun sakit hati. Hari2 tgk berita kekejaman tentera zionis rasa marah sgt. Tp kejahatan dan kekejaman mereka memang dah di tulis dalam al-quran. Kita kena byk kan membaca untuk tingkatkan ilmu sebab sebarkan ilmu salah satu cabang dakwah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan sakit hati btul..btul tu ana..dlm quran dah ckp yg bangsa yahudi nie mmang degil..klau x..x kan Allah utus rmai rasul dalam kalangan bangsa yahudi

      Delete

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...