8 Jenis Kepandaian Anak Anda | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

8 Jenis Kepandaian Anak Anda

ibubapa wajib tahu jenis-jenis kepandaian anak mereka


sudah menjadi lumrah setiap ibubapa di malaysia nie mengukur kepandaian anak mereka berdasarkan peperiksaan..
klau anak dapat no 1 dalam kelas...wow..happy gler ibubapa..
nak bgtau satu kampung kan..
then klau anak dapat 98/100 bukan nyer ckp..bagus2..
tapi tanya "kenapa x dpt 100%??mana hilang lagi 2 marks??

yup..that the reality in malaysia..
nie based on pemerhatian yuk lar...
ibubapa kena tahu..x semua anak yang dilahirkan genius..
allah telah jadikan setiap manusia berbeza dan mempunyai kelebihan masing..
ibu bapa xleh nak pukul rata je semua..
mentang2 anak sulung genius..tiba dapat anak ke dua yang kutang genius..uols nak kata  anak kedua tu lembab..that not fair ok..

[wajib baca: 4 tempat terbaik untuk cium & gosok anak anda]

tugas ibubapa ialah..mencari potensi anak2 mereka..
once dah jumpa potensi tu...terus gilap..
ok..jom kita tengok 8 jenis kepandaian anak
hopefully dengan perkongsian nie akan membuka mata perents..


8 jenis kepandaian anak-anak



1. Number Smart
Sangat suka dengan fakta, logik dan nombor. Keluarkan bakat terpendam yang ni dengan selalu latih anak main sudoku, monopoli, chess dan applikasi smartphone yang mencabar kepantasan mengira.

2. Word Smart
Sangat suka menulis, membaca dan bercakap. Asah je kecerdasan ni dengan ajak anak bercerita pengalaman-pengalaman dia di sekolah dan juga suruh anak kita tu reka cerita bedtime story untuk adik beradiknya.

3. Nature Smart
Suka sangat dengan alam, tumbuh tumbuhan dan juga binatang. Apakata jadikan koridor ataupun tanah terbiar belakang rumah tu untuk dijadikan kebun dan taman kecil untuk si comel kita tu kembangkan bakat terpendamnya.


[wajb baca: makanan yang dapat membantu kanak-kanak sembelit]

4. Self Smart
Mempunyai self confidence yang tinggi, suka bermain sendiri dan tahu dengan jelas matlamat dan cita citanya bila dah besar nanti. Simple je, mak ayah cuma perlu bimbing anak tu untuk pilih cita-cita yang tepat untuk dirinya.

5. People Smart
Ada daya empati yang sangat tinggi, mempunyai skill komunikasi yang sangat bagus dan biasanya sangat disukai oleh orang yang lebih dewasa. Kembangkan bakat terpendam ni dengan selalu suruh anak kita tu join persatuan dan juga organisasi.

6. Music Smart
Sangat sukakan lagu, suka menghafal lirik dan melodi lagu dan juga kadangkala mampu bermain alat muzik dalam usia yang sangat muda.


7. Picture Smart
Mempunyai daya imaginasi dan kreativiti yang sangat tinggi. Suka conteng sana sini tapi hasil contengannya lebih berseni dan lebih menarik dibandingkan teman sebaya. Kembangkan bakat terpendam anak kita tu dengan sediakan kelas art&design untuknya dan juga platform untuk anak kita berkarya.

8. Body Smart
Sangat suka bersukan, menari dan biasanya mempunyai kebolehan menggunakan tangan dan kakinya dengan sangat baik. Keluarkan je bakat terpendam anak kita ni dengan selalu ajak anak kita bersukan dan juga bersenam. Mana la tahu penyambung legasi Ronaldo dan Messi sebenarnya ada kat dalam rumah kita!

" Wahai ayahku..wahai ibuku..Kami bukan bodoh tapi kami mempunyai kecerdasan dan kepandaian yang berbeza "

p/s : Sebab tu jangan sekali kali putus asa dengan pencapaian anak kita. Peperiksaan tu penting tapi tu bukan penentu hidup dan mati anak kita. Jom kita ajar pasangan kita ilmu ni dan sama-sama kembangkan dan keluarkan bakat terpendam anak-anak kita semua!

[wajib baca: anak anda terlepas jadual vaksin?]

sumber: dr taufiq razif 

tapi...klau anak tu kurang pandai jangan bimbang..
sekarang nie ada banyak brain boaster atau vitamin minda.

yang menarik perhatian yuk ialah vitamin minda b-smart gummy by drazalan.
kenapa menarik??sbb b-smart gummy nie merupakan produk kajian dr azlan dan mmang terbukti di makmal





Kajian B-Smart Gummy telah bermula sejak tahun 2011 – 2016 (5 tahun) dan dikomersialkan pada tahun 2017. Seorang pelajar PhD telah dihasilkan melalui kajian yang dijalankan. 5 kertas kerja telah dibentangkan di persidangan di luar dan di dalam Negara. 2 pingat emas telah berjaya dimenangi di MAGIC 2014 dan INOVASI MARDI 2014.

Hasil Kajian ini dapat membantu tumbesaran dan perkembangan otak kanak-kanak. Di samping itu, ia juga sangat sesuai untuk diamalkan oleh warga emas untuk membantu mengatasi masalah nyanyuk atau pelupa kerana ia membantu meningkatkan semula kecekapan otak akibat penuaan.

B-Smart Gummy mengandungi gabungan 3 jenis ekstrak buah-buahan tempatan yang telah dikaji secara saintifik iaitu Soursop (Anona muricata Linn), Mango (Mangifera indica var Chokanan) and Kasturi lime (Citrus microcarpa).

berminat untuk dpatkan b-smart gummy untuk anak anda??whatssap +6017-9345465 untuk dapatkan harga promosi dan diskaun terkini.

[wajib baca: info b-smart gummy bydrazlan]




manakah jenis kepandaian anak anda??

3 comments:

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...