Merdeka! Merdeka! Blogger Contest | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

Merdeka! Merdeka! Blogger Contest

selamat menyambut hari kemerdekaan @ kebangsaan 2017

Merdeka! Merdeka! Blogger Contest

wow...x sangka dah nak sambut hari merdeka..
baru je rasa tahun lepas sambut..sekarang dah nak sambut plak...
huhu..kejap je masa berlalu kan..

sebut pasal merdeka...uols tahu ke tema hari kemerdekaan 2017 nie??
klau tahu cer try jawab...hihi..
ish lambat...tema kemerdekaan tahun nie ialah NEGARAKU SEHATI SEJIWA
cantik kan tema tahun nie..

dulu..time belajar kat sekolah mesti tahu tema hari kebangsaan..
tapi bila dah besar nie..tema pun x tahu..
bukan tu je...berapa tahun kita merdeka pun x igt dah..huhu..
teruk kan...rasa bersalah plak...

so sbb tu hari nie yuk nak buat post psal malaysia ku yang tercinta..

what do you love being a Malaysian?

sebenarnya banyak benda yang yuk suka bila menjadi rakyat malaysia nie..
but benda yang yuk paling bersyukur ialah malaysia merupakan negara islam yang aman..
bukan setakat negara islam sahaja..but negara yang aman...
yuk boleh mengamalkan agama islam dengan tenang dan aman..
xde sape pun yang nak kacau..begitu jgak dengan agama lain jgak kan..



bila yuk tengok dekat negara omputih...urm sedihnya..
orang pandang serong kat orang islam nie..
mereka anggap orang islam nie pengganas..
klau uols selalu tengok drama omputih..mereka sering kaitkan islam with terrorist..
arr geram betul...no wonder rakyat mereka sangat benci dengan islam..sbb media massa yang tanamkan sifat tersebut..

klau cerita pasal syria n myanmar...ramai orang islam dibunuh..
nmpak je orang islam...mereka bunuh..
bagi mereka nyawa orang islam nie nothing..
urm..sedih kan..

bila sebut Palestine plak...rakyat islam yang berjuang mempertahankan tanah mereka sendiri...
tanah mereka dirampas oleh orang yang mereka bantu dulu iaitu Israel..
klau uols nak tahu,,Israel nie xde negara pun dahulu..
mereka datang meminta belas kasihan rakyat Palestine untuk tinggal di negara Palestine..
tapi bangsa israel @ yahudi x mengenang budi...mereka mula merampas tanah Palestine..
dan mengishtiharkan negara tu..negara Israel...

so..yuk sebagai rakyat malaysia..bersyukur yang negara kita masih aman..
umat islam tidak ditindas...
agama islam masih lagi agama rasmi..
tapi..tidak mustahil untuk negara kita menjadi seperti negara diatas..
so..kita x leh cuai..x leka..kena sentiasa berwaspada..
x kan kita nak tengok negara kita dijajah lagi..
we must learn history so that we didn't repeat the history

Favaourite malaysian brands?

hah..jgn terkejut..malaysia pun ada jenama sendiri tau...
tapi jenama yang paling yuk suka dan kagum ialah.
jenama Khind...yuks suka sangat dengan jenama khind sbb jenama nie..tahan lama dan tahan lasak
yang paling penting harga dia sangat berpatutan tau..
nak tahu barang jenama malaysia yang lain lagi??boleh tengok kat sini barang-barang jenama malaysia.mesti uols terkejut jenama tersebut merupakan jenama malaysia

untuk jenama khind nie..yuk ter ingin sangat breadmaker nie...
urr...geram plak tengok breadmaker nie..
yuk dah lama nak beli breadmaker nie...sbb nnti senang nak buat roti sendiri..hihi..
buat roti sendiri lar jimat dan dijamin halal n bersih..

beli khind breadmaker

khind breadmaker nie ada 12 fungsi tau..hebat kan..
antara fungsi khind breadmaker nie ialah:

  • boleh buat jam
  • boleh buat youghart
  • boleh menguli doh
  • boleh buat roti biasa
  • boleh buat roti perancis 
  • boleh buat roti buah..
banyak lagi lar..x larat yuk nak tulis..haha..
harga pun xde lar mahal sangat...memang berbaloi lar kan..
klau nak jimat lagi...beli kat lazada malaysia..ada sale tu...ada discaount 15% lagi..
camne nak beli??klick sini...atau klick kat gambar breadmaker khind tu..

yuk juga nak khind air purifier...
kenapa nak khind air purifierer??
yelar..udara sekarang nie kan tercemar dengan habuk..bacteria..
so kita perlu lar khind air purifier nie untuk menapis udara..

beli khind air purifier

 khind air purifier nie bukan sahaja boleh menapis udara sahaja tau..
dia juga boleh:

  • melepaskan negative ion
  • menyerap bau busuk
  • menghapus bakteria
  • menghapuskan kulat
hah..hebat kan  khind air purifier nie..harga dia pun xde mahal sangat..
klau uols tengok air purifier lain..harga dia lebih daripada 2k tau..
tapi  khind air purifier nie x sampai 1k pun..murah kan..
camne nak beli  khind air purifier??klick sini...atau klick gambar kat atas

oh yuk lupa nak bgtau..
sekarang nie...lazada malaysia ada mengadakan merdeka!merdeka! sale...
sale nie bermula pada 25/8/2017 sehingga 31/7/2017..
kat sale nie anda akan dapat diskaun sehingga 80% tau..
so rugi sangat klau uols x tengok..
klau nak shopping boleh tengok kat sini merdeka!merdeka! sale

Merdeka! Merdeka! lazada sale


1 comment:

  1. If you want your ex-girlfriend or ex-boyfriend to come crawling back to you on their knees (no matter why you broke up) you have to watch this video
    right away...

    (VIDEO) Text Your Ex Back?

    ReplyDelete

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...