Resepi: Kerabu Mangga Simple | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

Resepi: Kerabu Mangga Simple

resepi kerabu mangga sedap


ya allah dengar nama mangga pun dah berair mulut nie..huhu..
buat kerabu lagi lar..dah lar yuk nie hantu kerabu..
tengok gambar tu pun dah nampak sedap kan..

[wajib baca: resepi kek pisang Almond]

kerabu mangga nie memang nie popular kat malaysia sebab bila makan kerabu mangga nie..
masam ada..manis ada...ranggup pun ada...urr..sedapnyer...
dah malas2 nak cerita panjang..jom kita cikedot resepi kerabu mangga yang teramat simple nie..
orang yang malas pun boleh buat kerabu mangga nie...huhu..

Resepi Kerabu Mangga Sedap (sumber: says.com)

bahan-bahan

  • 4 biji cili padi yang (dihiris)
  • 1 biji bawang merah(dihiris)
  • 2 sudu besar udang kering goreng
  • 2 sudu besar kacang goreng
  • 2 biji mangga(diparut @ disagat)
  • 1 kuntum bunga kantan
  • 1 sudu besar sos ikan
  • sedikit gula
  • limau nipis
  • cili merah

cara-cara membuat kerabu mangga

  • gaulkan mangga,cili padi,bunga kantan,bawang merah,udang kering dan kacang
  • selepas tu masukkan sos ikan dan sedikit gula,gaulkan sehingg sebati
  • perah sedikit limau nipis
  • hiaskan dengan bunga kantan,cili merah dan kacang..siap..boleh lar nak makan.

hah..simple kan resipi nie..senang pun senang..huhu...
klau uols nak wat kenduri...uols gandakan je bahan-bahan tadi ye..
ok untuk memudahkan uols buat resepi nie..meh yuk tunjukkan video..
senang ckit uols nak follow kan..




8 comments:

  1. Trbaikkkk :) mek tk letak bunga kantan je

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke...yuk suka bunga kantan sbb wangi..

      Delete
  2. bunga kantan tu x blh masuk tekak

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe unni..klau x suka bunga kantan jgn letak..hihi

      Delete
  3. sedapnya kerabu mangga dier...azue dah follow...tq yuk sudi singgah blog azue...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lupa cuba ye azue..tq sbbb sudi singgah kat blog yuk..

      Delete
  4. alamak telan air liur.. sedap ni.. salam perkenalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap...jangan lupa untuk mencuba ye..

      Delete

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...