Beraya Di Pulau Nami | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

Beraya Di Pulau Nami

Jom ke Pulau Nami Malaysia

pantai senuk

busy..baru smpat nak update pasal raya..haha
blogger2 lain,,raya ketiga dah update pasal raya...huhu..
wow..tngok tngok tajuk..hebat ko jah...
beraya kat pulau nami korea...
hahaha..korang jgn terpedaya ngan tajuk ye..hihi..
banyak duit aku nak g beraya ke korea...
lagipun klau melancong...aku x g korea..sbb aku lebih prefer japan...
sbb korea bkn bnya tmpat menarik pun...so aku x tau lar kenapa 
budak2 sekarang suka pergi korea..


ok back kepada pulau nami...
aku pergi nie...pulau nami malaysia je...
lagi jimat...cantik gak tmpat tu...
malaysia ada ke pulau nami??ish ko nie,,,ada lar..
x kan aku nak tipu..nak tahu kat mane??jom baca lagi..

pulau nami malaysia nie terletak kat kelantan...
klau kat kelantan..orang panggil pantai senuk je...
nak tahu kanapa aku beraya kat pulau nami??kena lar baca lagi..

[wajib baca: kenapa badan kita banyak toksik??]

kisah dia camnie..on the first raya..aku n kawan aku nie...xtau nak g beraya kat mane..
hahaha,,pelik kan..nak wat camne..aku n kawan aku belajar jauh ckit..so kat kg xde sgt kawan..
kawan bnyak negeri luar..huhu..tinggal je aku n kawan aku je..
rumah family..aku beraya raya kedua...
so..fikir lar..nak beraya kat mane ye...

pastu kawan aku ckp.jom lar pusing2 ngan keta...dr situ lar timbul idea nak pergi ke pulau nami..
dah lama nak pergi...sbb pantai nie kan viral dulu,,,
cuma..masing2 busy ngan kerja..
nama je dok kelantan..tapi..x tau pantai senuk kat mane..hahaha teruk betul..
so terpaksa lar guna waze..nasib baik ada waze..

mula2 tu sceptical jgak lar pakai waze...boleh percaya ke waze nie...
huh..magically smpai jgak kat pantai senuk...so waze boleh percaya..haha..
sape2 yg nak tahu direction ke pulau nami..jgn tnya aku sbb aku x tau..hahha..
korang pakai je waze...taip pantai senuk..then dia akan tunjuk kan jalan,,
jgn plak ko taip pulau nami..x pasal2 smpai korea pulak...haha...

[wajib baca: kisah si pemburu jodoh]

cantik ke pulau nami??tular soalan yg bermain kat fikiran aku..
tapi bila sampai..wow..cantik jgak..dah macam oversea..
aku igt..aku sorang je yg beraya kat ctu,,,,tapi,,,rmai lagi rupanya..
siap bawak family  untuk ambik gmbar keluarga lagi...so ko rasa..cantik x??
meh aku belanja pic ckit...


pantai senuk
bila sampai je kat pantai senuk nie..anda akan lihat deretan pokok ru yg sgt  cantik

pantai senuk
wow dah rasa macam kat korea...hahaha...

pantai senuk
nama panti senuk..konfirm lar ada pantai kan...tapi pantai  nie xleh mandi aku rasa.sbb nmpak cam bahaya je...

pulau nami malaysia
ok saje nak tnjuk gmbar yg dramatic skit...haha..btw nie bkn aku ye,,,

pulau nami malaysia
sape ckp aku sorang je yg beraya kat cni,,,tngok...rmai gler yg dtg..next raya nak bawak balang biskut lar..nak bekhelah kat sini,,best..sejuk je dok bawah pokok ru..dah rasa cam oversea plak...

ok..canrik x pulau nami mlaysia??bg aku cantik lar...
dah rasa cam oversea...sejuk je dduk bawah pokok ru nie..rasa cam naj tidur je kat cni,,
silap x bawak tikar..klau x aku tidur jgk kat cni..haha..

cuma satu je yg aku sedih ngan rakyat malaysia nie...suka buang smpah...
urr...tension aku..bnyak smpah...lpas viral trus jd kotor..
klau x caye...tngok balik pic kat atas..ada sampah kan...
aku saje je malas nak edit ..sbb nak tnjuk,,teruk nyer prangai orang kta..
pndai bawak smpah..pndai lar bawak balik...
nie x pasal tmpat nie dah jd kotor ckit..sakit mata aku..
nak cari spot yg xde sampah..utk amik pic pun xde,,huhu..
habis rosak gmbar aku ngan sampah..hahah..

lepas nie..sape2 yg bawak makanan @ sampah..ke pantai senuk..
please lar bawak balik sampah anda..jgn lar lps makan buang kat ctu...
klau rasa xleh nak bawak balik smpah,,,jgn bawak sampah ke pantai.
bawak badan je...klau mmng dah tahu kita tu pemalas!!!

boleh bagi cadangan x..kat mane tempat yang menarik lagi kat malaysia nie??






4 comments:

  1. wow bestnya
    singgah n follow here

    ReplyDelete
  2. Cantik jugak ye pantai tu tapi sayang sampah bersepah.
    Singgah dan join sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmng lawa amy...klau bersih..lagi lawa..dah macam overseas..

      Delete

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...