tanda-tanda penyakit kencing manis | YUK'S TROVE

nuffnag

SALES

tanda-tanda penyakit kencing manis

 tanda-tanda kencing manis yang anda perlu tahu



sekarang peratus pesakit kencing manis di mlaysia semakin meninkat...takut saya tngok...
klau ada kencig manis bahaya tau..ciap2 boleh buta lg...jd kna cegah skrang tau,,sbb tu klau rawat kencing manis nie..lg bhaya..

so..arie nie sy nak share...simptom kncing manis yg anda perlu tahu,,,bila dah tahu tanda2 dia..snang ckit..bleh trus g check kat klinik kan...so sila hadam.n baca btul2 tanda2 nie...
klau x pham boleh tanya kat bhagian komen...inn shaa allah klau sya boleh jawab,sy jwab..



Paras gula darah tinggi

Cara terbaik untuk memeriksa tahap gula dalam darah anda adalah dengan membuat ujian darah. Selepas anda makan, tahap gula darah secara semulajadi akan meningkat. Bagi org biasa paras gula dia akn turun balik paras yg normal Walau bagaimanapun, org yg mmpunyai kencing manis…paras gula dalam darah akn tetap tinggi.

Dahaga yang berlebihan dan kerap kencing pada waktu malam

Kerap ke bilik air di waktu malam diikuti dengan dahaga yang berlebihan boleh menjadi gejala diabetes. Dahaga yang berlebihan ini tidak hilang walaupun anda telah meminum air yang mencukupi sebelum tidur.
Apabila terdapat terlalu banyak glukosa(gula) dalam darah, buah pinggang anda bekerja lebih keras untuk membuang gula tambahan tersebut. Ini memaksa anda untuk kerap membuang air kecil, kadang-kadang beberapa kali pada waktu malam. apabila badan anda kehilangan banyak air, ia akan membuat anda rasa lebih dahaga.
Ini merupakan cara badan anda menguruskan gula darah yang tinggi. Dahaga yang berlebihan bermakna badan anda sedang cuba untuk menambah cecair yang hilang.

Hilang berat badan secara tiba-tiba

paras gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan kehilangan berat badan yang cepat, sekitar 2-3 kg dalam masa dua atau tiga bulan. Sesetengah orang mungkin gembira tetapi ini bukanlah kehilangan berat badan yang sihat.
Oleh kerana hormon insulin yang tidak dapat membekal glukosa ke dalam sel-sel di mana ia boleh digunakan sebagai tenaga, badan menganggap kita kelaparan lalu menguraikan lemak pada otot sebagai sumber tenaga alternatif.

Sentiasa rasa lapar

Apabila pesakit kencing manis tidak mempunyai insulin atau tidak bertindak balas terhadap insulin seperti kebiasaan, glukosa tidak dapat diproses oleh badan seperti biasa, lalu menyebabkan tahap gula dalam darah jatuh.
Apabila tahap gula dalam darah menurun secara tiba-tiba, badan menganggap bahawa anda kelaparan dan memerlukan lebih glukosa untuk berfungsi. Isyarat ini diterjemahkan oleh badan sebagai rasa lapar.

Luka lambat sembuh

Ini adalah tanda klasik kencing manis. Ia berlaku kerana saluran darah dirosakkan oleh glukosa yang berlebihan. Saluran darah amat penting dalam proses penyembuhan luka Kerana ia mmbawa nutrisi. Tidak hairan lar klau pesakit kencing manis memerlukan masa yg lma utk menyembuhkan luka mereka sebab kebanyakkan saluran darah mereka telah rosak

Letih dan cepat marah

Usaha tambahan badan anda untuk mengimbangi kekurangan glukosa akan membuat anda letih. Bangun tidur untuk pergi ke bilik air beberapa kali pada waktu malam juga akan membuat anda letih kerana ia mengganggu tidur anda. Apabila anda setiasa letih ini akan mnyebabkan anda cepat marah

Terdedah kepada jangkitan kulat

Wanita khususnya, perlu berhati-hati untuk jangkitan yis (candida) pada faraj. Diabetes melemahkan imunisasi, ini bermakna anda mudah mendapat pelbagai jangkitan, yang paling biasa ialah yis (candida) dan jangkitan kulat yang lain.

Penglihatan kabur

Apabila glukosa dalam darah adalah tinggi, ia mengubah bentuk kanta dan mata, ia akan menyebabkan penglihatan menjadi kabur.
Walau bagaimanapun ia akan kembali kepada asal apabila tahap gula dalam darah kembali normal atau hampir normal. Gula darah yang tinggi, sekiranya dibiarkan untuk tempoh yang panjang, akan menyebabkan kerosakan kekal, mungkin juga buta.

Sensasi pada tangan dan kaki

Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki - ini adalah tanda-tanda bahawa saraf dirosakkan oleh kencing manis. Sama seperti penglihatan, jika tahap gula darah dibiarkan tinggi terlalu lama, kerosakan saraf juga akan kekal.jika saraf anda rosak dengan teruk…doctor akan memotong bahagia saraf yg rosak

Kulit merengsa


Ini boleh menjadi tanda amaran kencing manis atau masalah kulit yang lain seperti acanthosis nigricans. Kulit di sekitar leher atau bahagian ketiak menjadi gelap. Pada tahap ini seseorang itu sudah mula mengalami proses penentangan insulin walaupun gula dalam darah mereka mungkin tidak tinggi.

anda mempunyai tanda2 di atas..awas...anda mungkin ada penyakit kencing manis..
nak cuba rawat kencing manis dengan rawatan alternatif???
saya ada jawapan...boleh cuba triple-t

triple t slamat..sbb dah kelulusan KKM...
lgpun triple t nie...hsil kajian dr Azlan selama 7thn..mestilar selamt kan...
info lanjut tentang triple-t tekan kat cni TRIPLE-T
klau nak tngok hasil kajian dr azlan @ jurnal boleh tngok kat cni..BUKTI HASIL KAJIAN DR AZLAN....
minum teh je...gula dalam darah turun kan..best kan...

testimoni triple t yg berjaya..







nak tngok testimoni pengguna triple t yg lain???klik cni TESTIMONI TRIPEL T

BERMINAT UNTUK MENCUBA TRIPLE T??
WASAP +6017-9345465
WASAP +6017-9345465
WASAP +6017-9345465
UNTUK DAPATKAN HARGA PROMOSI...
N JGN LUPA LIKE PAGE NIE..BNYAK INFO YG UOLS BOLEH DPT DARI
PAGE NIE..PREMIUM PRODUK BY DR AZLAN



No comments:

Post a Comment

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...